12 Kasım 2010 Cuma

ELMALI-CEVİZLİ KURABİYE

Hepinize yürekten bir Merhaba...

Eminim ki hepiniz bir telaş,bir koşuşturmaca içerisindesiniz.Pastalar,börekler,tatlılar...
Gerçi bu Bayram genellikle et  ağırlıklı menüler seçilir.Ama ben bir kaç çeşit pasta türü de hazırlamak istiyorum.Genelde büyüklerde kavurmalar,yahniler yeniliyor,yaşça küçük olan ( genç büyükler)de kahve yada
soğuk içecekler tercih ediliyor.






 Yaylada topladığımız elmaları yavaş yavaş değerlendirmek istedim bugün.Herkes tarafından bilinen bir tarifdir mutlaka,ben içerisinde beyaz şeker yerine yine esmer şeker kullandım farklı olarak.Ama lezzeti gerçekten çok değiştiriyor ve güzelleştiriyor.
3yumurta,1su bardağı esmer şeker,250gr margarin,1pk.kabartma tozu,1pk.vanilin,alabildiği un ,üzeri için badem...
Elmalı harcı için,4 elma,1tatlı kaşığı tarçın ve 1su bardağı çekilmiş ceviz.

Bütün malzemeleri karıştırıp oldukça yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Ayrı bir tencerede pişirip soğuttuğumuz elmalı harcımızı  hamurdan bezeler koparıp ortasını elimizle açıp içlerine yerleştiriyoruz.(Poğaça yapar gibi)üzerine yumurta akı sürüp bademlerimizi serpiyoruz.170derece de ısıttığım fırında kızarana dek pişiriyoruz.




Pikan Cevizi


Genellikle Meksicada yetişen bir ceviz türü.Kısa ve soğuk kışları,sıcak ve uzun yaz aylarını seviyormuş.
Side tam kendisi için bir iklim yani,2 sene evveline kadar dökmüyordu meyvesini lakin bu sene çok verimliydi.Sanırım seneye caddeye bakan balkon manzaramızı kapatacak yemyeşil dallarıyla...

Kurabiye çok yakıştı doğrusu,sabah kahvaltılarda 5-6 tane severek yiyorum.
Paylaşmak istedim.





Hepinizi kucaklıyorum,hazırlıklarda kolaylıklar diliyorum.



 

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,çok pratik bir kurabiye olmuş..
    Görüntüsü de çok cici,ceviz varsa çok güzeldir em
    inim..:)
    Bayramı hep büyüklerimizin yanında geçirdiğimiz için, onların mamalarını yemenin keyfini yaşıyoruz şükürler olsun..
    Şimdiden iyi bayramlar diliyorum canım,Rabbim nice nice bayramlara kavuştursun..
    Ayrıca seni mimlemiştim :) kabul edersen sevinirim..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. UMUT SEPETİM...

    Çok teşekkür ediyorum öncelikle.
    Aldım,kabul ettim canım yüreğine sağlık.
    Kocaman öpüyorum.
    Ayrıca mutlaka şekerimi almak için uğrarım sana.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. hemde kendi dalından koparılıp yapılmış tadına doyum olmaz..:) elinize sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Tatlım, bayramda olmayacağım için şimdiden bayramını kutluyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık kurabiye dahil fotoğraflar çok güzel. cevizleri görünce ablam olsa yeşilken toplar reçel yapardı diye geçirdim içimden:)))
    Bayram için bende hafif birşeyler yapacağım sanırım yarın karar vereceğim:))

    sağlıklı ve mutlu bayramlar olsun canım benim öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. Bunlar coook nefis olmuslar,ellerine saglik,simdiden iyi bayramlar size,sevgiler...

    YanıtlaSil