26 Mayıs 2013 Pazar

Çilek zamanı...






Hani bazı anlar vardır...Kolay kolay unutulmaz...Bazen bir parfüm,bazen bir krem kokusu,bazen bir şarkı,bazen de bir pasta...
yıllar yıllar öncesiydi bir dilim çilekli pasta messt etmişti beni...
İşte o yıllardan beri Şeri en çok çilekli pasta sever...
sevdiğinin doğum günü için çilekli pasta yapar...


malesef ki o anın verdiği heyecan ile tamamını çekemedim pastamın,oysa saatlerce emek vererek hazırlamıştım,her anını görüntülemek istemiştim,serde blogger sevdası var ya:)

malzemelerimiz için,oda sıcaklığında 4 yumurta,1su bardağı toz şeker,1 paket vanilya,1 paket kabartma tozu,2,5su bardağı un.bu ölçü normal boyutlarda ki kalıbımız için,2 ölçü hazırlayıp soğutmamız gerekiyor.
şekerle yumurtaları krema kıvamına gelene kadar çırpalım ve diğer malzemeleri ekleyip yağlanmış kalıbımızda 180 derecede 20-25 dak.pişirelim.
benim ilk ölçüm yumurtaları oda sıcaklığında bekletmediğim için çok kabarmadı ama ikinci kek tam not!
bu yüzden dört katlı olması gereken pasta üç kata inmek zorunda kaldı.
Fırından çıkan keklerimizi nemli bir bez ile kapatıp 20.dak.kadar dinlendirelim.Daha sonra ikiye bölelim,sütle ıslatalım.Orman meyveli krem şanti karışımını hazırlayıp bolca keke sürelim,üzerine dilimlenmiş çilekleri dizelim ve damla çikolata serpiştirelim.
Diğer katları da aynı şekilde tamamlayalım.
En üst katı çikolatayı benmari usulü ile eritip çilekleri batırıp çıkardım ve öyle süsledim.Yağlı kağıt üzerine erittiğim çikolata ile MUTLU YILLAR yazdım ve buzdolabında dondurduktan sonra pastanın üzerine yerleştirdim.


bu işin prof.'u olmadığım için anlatım da acemice oldu canlar...
Kusuruma bakmayın,ama tadı enfes bir pasta oldu.
Çilek tadında...Yoğun krema ve çikolata eşliğinde...
Sevilenden de tam not aldı...
Gülücükler yerleşti gözbebeklerine...

Keyifli,huzurlu,bir pazar ve hafta sonu diler Şeri,
sevgilerimle...

24 yorum:

  1. sAĞLIK VE MUTLULUKLAR. AFİYETLER OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ablacım,

      sevgilerimle...

      Sil
  2. Fotoğrafı çekilen bir dilim bile tamamını anlatmaya yetiyor, şahane olmuş canım ellerine sağlık. Sevgiliyle yenilen herşey lezzetli gelir zaten, Allah ağzınızın tadını bozmasın. :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sevgili Öznur,
      çok teşekkür ediyorum,amin rabbim hiç kimsenin ağız tadını bozmasın inş.

      sevgilerimle...

      Sil
  3. ellerine sağlık nefis gözüküyor.

    YanıtlaSil

  4. içimden hayat hep çilek olsa demek geldi..
    o kadar severim.. hele kokusunu !!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke sevgili NuNu,keşke...

      sevgilerimle...

      Sil
  5. sevdiceğinin doğum günü kutlu olsun canım..
    pasta harika olmuş ellerine sağlık :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevalcim,teşekkürler canım benim,

      sevgiler benden sizlere de...

      Sil
  6. Heyecanını çok iyi anlıyorum bende eşim için bir şeyler hazırlarken aynı duyguları paylaşıyorum ve her şeyi unutuyorum pastanın diliminden lezzeti ve güzelliği anlaşılıyor canım ellerine sağlık.Doğum gününü kutluyorum inşallah birlikte uzun uzun ömürler geçirirsiniz sevgiler:))

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel öyle değil mi?
    ömür boyu sürsün inş.
    teşekkürler ediyorum,kocamannnn,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Sahane, sahane, sahane,,,, Cünkü cilekten önce icinde yogun SEVGI var... Ellerine, emeklerine saglik güzel SERI`mmmm... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  9. çilek böyle bir meyve dimi, görünce bile nerdeyse kokusunu alıyoruz...harika bir tarif ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler efenim,
      keyifle geçsin haftanız,

      sevgilerimle...

      Sil
  10. Canım naıl çekti şimdi bir bilsen..Kesin benim için de yapardın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparım tabi ki,ama senin pastaların gibi olmaz ki...

      Sil
  11. Ben pek severim çilekli pastayı,aslınd açilekli herşeyi..
    Ellerine sağlık canım..
    Çilke kokulu kokulu öpüyorum seni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çilek gibi tatlısın ki,
      ben de öptüm şekercim...

      Sil
  12. Tatlı ballım, nefis pastanı nefis anlatmışsın. Hele de sevdiceğinin gözündeki ışıltı bölümüne bayıldım. Nice güzel seneleriniz olsun, hep beraber, mutlulukla, aşkla,sevgiyle. Çok çok öpüyorum seni arkadaşım. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Kraliçem,
    bal damlamış ağzından beyaaaa

    inşallah canımın içi inşallah,

    kocaman öptüm ki seni...

    YanıtlaSil