25 Ocak 2011 Salı

Zihin ve beden ilişkisi...

Selam sevgili dostlar,
Sizlere daha önce yaınlamış olduğum KUNTER KURT'un Duygu ve düşüncelerimizin patronu olmak kitabından bir kaç bölüm yayınlamak istedim.

Bir çok şey bizim elimizde,buna gerçekten inanıyorum.Rabbim,bizlere ne güzel emanetler vermiş.Emanete  iyi bakmak ve korumak gerekir öyle değilmi.
En büyük emanetimiz,vücudumuz ve sağlığı...
Bakın neler anlatmı,sıkılmaz okursanız gerçekten faydasını görebilirsiniz.
Tabiki kitabı alıp okumanızı da öneriyorum.




Bedenimizde'hastalık'denilen şeyi kendimiz yarattığımıza inanıyorum.Hayatta herşeyin olduğu gibi,beden de içsel düşünce ve inançlarımızın aynasıdır.Dinlemesini bilirsek,bedenimiz bizimle konuşur.Bedenimizin her hücresi,düşündüğünüz her düşünceye,söylediğiniz her söze karşılık verir.

Sürekli düşündüğünüz ve söylediğiniz şeyler,beden yapınızı,şeklini ve hastalığı oluşturur.Asık görünüşlü bir surata sahip bir kişi,bu görünüşünü sevecen ve mutlu düşüncelerle oluşturmamıştır.
Yaşlı insanların yüz ve bedenleri açık bir biçimde hayat boyu sürdürdükleri düşünce kalıplarını yansıtır.
Siz yaşlandığnızda nasıl görüneceksiniz?

BAŞ:bizi temsil ediyor.Dünyaya gösterdiğimiz şey,genellikle başımızla tanınırız.Baş bölgesinde bir sorun varsa,genellikle 'bizde'çok yanlış bir şey olduğu duygusunu taşıdığımız anlamına gelir.

SAÇ:dayanıklılığı temsil ediyor.Gergin ve korku dolu olduğumuzda,sıklıkla omuz kaslarında başlayan katılaşma başımızın tepesine,hatta göz çevresine kadar yayılır.Saç,saç kökleriyle beslenir.Kafa derimizde gerginlik olduğunda,sıkılmaktan dolayı saç nefes alamaz.Ölür ve dökülür.
......

Bedenlerinizi gevşetmeliyiz,baş derimizide.Şimdi deneyin.
Baş derinize gevşemesini söyleyin ve farklılık hissedip hissetmediğinizi gözleyin.Eğer gevşediğini hissediyorsanız bu egzersizi sıkça yapmanızı öneririm.

KULAKLAR:işitme kapasitesini temsil ediyor.Kulaklarınız da sorun varsa,genellikle işitmek istemediğiniz bir şeylerin olup bittiği anlamına gelir.Kulak ağrısı işittiğiniz bir şeyden dolayı kızgınlık duyduğunuzun göstergesidir.

KALP:tabiki sevgiyi,kanımız da sevincimizi gösteriyor.Kalbimiz sevgiyle,bedenimizin her noktasına sevinci pompalıyor.Kendimizi sevinç ve sevgiden yoksun bırakırsak,kalbimiz daralır ve soğur.
.....

Kalp kriz yaratmaz.Krizi yaratan biziz.Yarattığımız dramlara ve oyunlara kendimizi öylesine kaptırırız ki,her an çevremizde olan küçük sevinçlerin farkında olmayız.
Yıllar boyu sevinçleri kalbimizden öylesine sıkıp atarızki,bu atış ağrı verir.Kalp hastalıkları olan kişiler asla mutlu kişiler değildir.Hayatın güzelliklerini görmek için zaman ayıramazlar.
Bu değer bilmezlikle bir kalp krizi daha yaratırlar.

....


Vücudun her bölümü anlatılıyor.Kısmet olursa kısa kısa bahsedeceğim bir dahaki posttumda.

Sağlıkla,sıhhatle kalın.
Keyifle...




6 yorum:

  1. Bu aralar bu tarz kitaplara takmış durumdayız ailecek. Eskiden de severdim ama şimdi daha da fazlalaştı ilgim. Ama anlayana tabi ki :) O kadar okuyorum ama uygulamaya geçemedim hala :(
    Canım bu güzel alıntıyı paylaştığın için teşekkürler. Çok çok öpüyorum. Kucak dolusu sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel noktalara değinilmiş.
    Ama birde elde olmayan şeyler varki engellenemiyor ve insanı çok yıpratıyor kısa arayla iki blog arkadaşımızın yakınlarını kaybetmesi beni çok etkiledi (mandalin çıkmazı yıldızın annesi birde fisunla herşeyin kardeşi )tabii ateş düştüğü yeri yakıyor ama etkilendim işte konu açacağım canım istemiyor bende arkadaşları dolaşayım şöyle deyip geziniyorum.
    hayatla ve kendimle çok barışık biriyim ama sevdiklerim üzülünce kal geliyor banada

    normalde bende hep iyi düşün iyi olsun derim hatta az önce face de konuştuğum biriyle burdakinae benzer bir konuşma geçti aramızda .
    ama engelleyemediğimiz şeylerde oluyor.
    yaşamın özetide bu sanırım . senide üzdüm kusura bakma öpüyorum bitanem

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir yazı arkadaşım.teşkk paylaştığın için.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Beya hanımelim,
    canımın içi,okudukça yerleşmesi daha kolay oluyor beyine ve yüreğe,pozitif düşünce deniliyorya hani,işte tam öyle...
    Yüreğine sağlık,kocamannn öpüyorum arkadaşım.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Örgüçantam,ablacım,okadar üzüldümki bende,Yıldız hanıma Rabbim sabır versin ve tüm ciğeri yananlara...
    Tabiki hayat!acı yönününü sevdiklerimizden ayırarak gösteriyor bize,elde değil üzülmemek,
    sabrı kabul edebilmek.
    Çokk zor.
    Ateş,yakıyor da yakıyor,zaman ilaç oluyor.

    Rabbim,sevdiklerimizle sınamasın bizleri.

    Kocaman öpüyorum ablacım.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Sevdacım,çokk teşekkürler canım benim.
    Öpüyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil