7 Şubat 2012 Salı

tavuklu tantuni

Tüketmek için bunca acele ettiğiniz takvim yapraklarına, onca hızla çevirdiğiniz akreplere yelkovanlara, içine gönüllü daldığıniz o insafsız rutin çarkına şöyle bir uzaktan baktığınızda ne hissediyorsunuz? "Ne kadarı benim hayatım," diye soruyor musunuz? Ne kadarını başkaları yaşamış benim yerime ya da ben başkalarının? "Aynadakinin ne kadarı benim, ne kadarı oynadıklarım?

Sevgiyi koydum kum saatinin dolu dizgin akıp giden kumlarının her bir zerresine. Çünkü bir tek sevgi var elimizde; bunca yıldan damıtılıp gelen... Yine bir tek o kalacak, yaşanacak yıllarından geriye... Bir tek sevgi olacak bunca telaştan artakalan... Ötesi yalan...
Can Dündar


***


Mersin'li olan arkadaşlarımız bilirler, Tantuni,Mersin'in eşsiz lezzeti bence,minik minik doğranmış etle yapılıyor esasen,lakin çok yakın arkadaşımdan tavukla yapılışını öğrenince,tavuklu yemekler arasında damak tadımızın  baş tacı oldu diyebilirim.


dürüm sevenlerdenseniz mutlaka yapmanızı tavsiye ediyorum.


tavuk göğsünü ufacık  doğrayalım,(kuşbaşı kesimden daha minik olmalı),derin bir tencerede suyunu çekene kadar 2yemek kaşığı kadar sıvıyağ ile kavuralım.Suyunu çektikten sonra kırmızı biberlerimizi de aynı büyüklükte doğrayıp ilave edelim.Biberler tamamen yumuşadıktan sonra kabuklarını soyup küp küp doğradığımız domatesleri ilave edelim.Tuz,kekik ve kırmızı toz biberimizi de ekleyip 5-10dak.kavuralım.Yarım çay bardağı su ilave edip kaynatalım.

dürüm için,
3su bardağı un,1tatlı kaşığı tuz,1paket toz maya ile hamurumuzu yoğuralım.Uyku moduna alalım ve kabarmasını bekleyelim.
Kabaran hamurumuzu  ceviz büyüklüğünde bezelere ayırıp merdane yardımı ile tabak büyüklüğünde açalım.
Tavada ya da varsa saç'ta tek tek pişirelim.Pişen hamurlarımızı örtü arasına alalım ve üzerini kapatalım.
Tavuk harcımızı içerisine kaşıkla yayalım ve dürüm yapalım.
İçerisine doğranmış kuru soğan,sumak,bol maydanoz,limonla hazırladığımız piyazdan da ekleyelim.

afiyet olsun.


görüşmek üzere,

şeri'den sevgilerimle...

27 yorum:

  1. nasıl canım çekti bu saatte :)
    yarına iyileşmiş olsam da yapsam :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmuş nefis. Ellerine sağlık olsun tatlı ballım. Afiyet bal şeker olsun. Ben de yapayım evdekilere, özendim :) Çok çok öptüm canım. Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. bayılırım ben buna. yapayım bu hafta içinde ellerine sağlık canım.

    sayfanın yazı boyutu çok ufalmış haberin olsun:))

    YanıtlaSil
  4. Zooorla bir gün (İnşallah)misafir ettireceğim kendimi evine..
    Ve bütüüüün bu lezzetleri bizzatihi denemem için mutfağa hapsedeceğim sizi sevgili Şeri..
    Hazırlamadan çıkmak yok..:)

    YanıtlaSil
  5. Ben dürüm sevmem.... Bayilirim..::))
    Yine sabah sabah yaptin yapacagini tatlim... Bu nasil bir görüntüdür... ELlerine, emeklerine saglik... Bu arada, umarim, hepimiz "cok sevilmislerdi!!!" diye hatirlaniriz bir gün göcüp gittigimizde... Ben seni görmeden cok sevdim... "Sevgilerimle" diye her yazisimda, sen diye, blogun geliyor gözlerimin önüne.... Seni seviyorum arkadasim...

    YanıtlaSil
  6. tantuni mersine has bir lezzet mi? ben daha once hic duymamistim:( dun bir baska blogta tantuninin kirmizi etlisini gordum allah icin yapan guzel yapmisti ama ben kirmizi eti sevmiyorum :( bunu tavuklusunu gormek beni sevindirik yapti :)) ellerine saglik canim benim, opuyorum seni

    YanıtlaSil
  7. ahhh keşşke sindire sindire yaşayabilsek tüm vakit zerreciklerini...

    benn bu tarifi yapmazmıyımm gülümm müsaden ilee...
    :))
    öyle güzel anlatmışsın kii.
    bayıldımm.
    sanki kendimi bi ann tantuni ustası sandım desem yalan olmaz..
    mutfağa uçuvermek geldi içimdeennn:))
    ellerine sağlık gülüşüm...
    öpüldünn ve sımsıkı sarıldınn bilmiş olasın;)

    YanıtlaSil
  8. Bloğun renklerine
    yazılarınıza bayıldım
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. eminim nefistir,şöyle bir hayal edeyim dedim bence etten bile güzel olmuş olabilir:)
    ellerine sağlık,mutlu günler..

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık ttalım:)
    bende denedim geçenlerde nefis oluyor:)

    YanıtlaSil
  11. muhabbetsofrası,
    çok üzüldüm canım benim çokk geçmiş olsun.Hazırlarsan eğer şifa olsun inşallah.
    öpüyorum,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Kraliçem,
    tavsiye ediyorum şiddetle:)
    nefis oluyor nefis,hele bi de sen yaparsan parmaklarını yer evdekiler,
    afiyet olsun balım benim,
    şeri öper seni:)

    YanıtlaSil
  13. Hatice ablam,
    yazı ufak çıktı anlamadım bende neden oldu,
    diğer post'ta dikkat ederim.
    tavsiye ediyorum afiyet olsun şimdiden,
    kocaman sarıldım,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Değmesin yağlı boyaaaa,
    Sevgim,
    başımın tacısın,zorla ne demek!
    her zaman tatlım.
    Rabbim nasip eder inşallah.
    Şeri kocamannnn öptü,sarmaladı sizi efenim.
    :)

    YanıtlaSil
  15. Münster'im,
    benim rengarenk çiçeğim,
    çokk duygulandım çok,ne mutlu bana,ne mutlu bize,
    iyiki varsın,varsınız.
    seni seviyorum tatlımmmm,
    kocaman öptüm ki:)

    SEVGİLERİMLE:)

    YanıtlaSil
  16. Kelebeğim,
    evet Mersine özel bir reçete,etlisi de güzel tabiki ama bende çok fazla sevmiyorum kırmızı eti,tavuk ve balık tercihim genelde,
    bende öpüyorum kocaman,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  17. kekik kokulum,
    müsade ne demek,zevle,keyifle tatlım,afiyetler olsun,sen nasıl hazırlar,nasıl sunarsın şimdi,
    off off yemede yanında yat olur vallahi,
    sımsıkıııı sarmaladım bende:)

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. nilay,
    hoşgeldin,renk kattın,
    çok teşekkür ediyorum,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  19. anne eli gibi,
    teşekkür ediyor musmutlu günler diliyorum efenim,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. Denizim,
    mersi balım kaymağım,
    öptüm seni,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. Tantuniyi çok severim canım ev ev yapımı olması ne kadar güzel bunları evde de yapmamız herşeyi satın almamamız adına. çok daha sağlıklı. ellerine kollarına sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  22. Şericim, bu sanırım yapabileceğim birşey..Denemeliyim belki de:) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  23. sevgili şeri muhteşem şeyler yapmışsın yine harika görünüyor canım tavuklu tantunin.ellerine kollarına sağlık. bu arada blok başlığını görünce acaba yanlış mı yerdeyim dedim bir daha baktım sayfan içimi açıyor inan blok düzenini çok beğeniyorum senin. bu arada çay kahve bahane etkinliği yeni ev sahibesiyim tatlım ben de beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Canim eline saglik olsun.
    Can Dundarin sozu guzel. Sevgidir zaten her kapiyi acan.
    O zaman kocaman Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  25. Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  26. OO canım uzun zaman olmuş gelmeyeli güzel yazının yanında nefis bir tarif ellerine sağlık tatlım. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  27. OO canım uzun zaman olmuş gelmeyeli güzel yazının yanında nefis bir tarif ellerine sağlık tatlım. sevgilerimle...

    YanıtlaSil