16 Nisan 2012 Pazartesi

sıcacık börekkk...

Boya bitti,temizlik yapıldı,halılar yıkandı,hafta sonu yorgunuz denilmedi geziler yapıldı,misafirler ağırlandı,pazartesi gününe biraz yorgun ama keyifli bir şekilde başladı Şeri,ve çekirdek ailesi,
Şehval sabah okula giderken,Anne,ben okuldan gelince börek yapalım olur mu dedi?
Ben de kuzu okuldan gelene kadar bahçeden ıspanakları ve diğer yeşilliklerimi topladım,yufkayı alıp geldim.Başladım börek yapmaya,mis kokusu mutfakta yayılırken bekledim Şehval gelmeden yemek olmaz diye,
şimdi sıcacık çayımı yudumlarken hazırlıyorum bu posttu.


malzemelerimiz ise,
6adet yufka,
150gr beyaz peynir
1adet kuru soğan
karabiber,kırmızıbiber,
ben bahçeden kopardığım için ölçüyü gözkararı kullandım ıspanakları,siz ayarlarsınız göz kararı yapmak isterseniz
üzeri için 2yumurta sarısı,çörek otu
zeytinyağ
iç harcı içi,2yenek kaşığı zeytinyağ,yarım şişe madensuyu,yarım çay bardağı süt
ıspanakları güzelce yikayalım,içerisine kuru soğanı zeytinyağında hafif soteleyip baharatlarımızı ekleyelim,ıspanakların üzerine dökelim,beyaz peyniri çatalla ezerek ilave ettikten sonra,yağladığımız tepsiye ilk yufkayı serelim,arasına sütlü sostan kaşıkla serpelim,diğer yufkayı üzerine kapatalım ve ıspanaklı harcımızı yayalım.diğer yufkalarda da aynı işlemi uygulayarak bitirelim.Üzerine yumurta sarısını sürerek çörekotunu serpelim.

afiyet olsun,




güller hepiniz için,rengarenk,keyifli bir hafta diler şeri,


sevgilerimle...

12 yorum:

  1. Olsa da yesem şimdi o sıcacık böreklerden, ellerinize sağlık. Fincana bayıldım bu arada :)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık...
    böreğe asla hayır diyemem :)))
    kocaaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık canım nefıs bır borek olmus karnım da acıkmısken bır dımım almadan gıtmıyorum

    YanıtlaSil
  4. canım ne güzel görüntüler bunlar. hele anlattıklarına bayıldım. bahçeden ıspanak ve diğer yeşillikleri toplayıp kızının gelmesine yetiştirmek ne hoş. afiyet şeker olsun sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    keyifle güzellikle otur temiz evinde. Bahar temizliğine bayılırım. Dip köşe elden geçer. atılacaklar, verilecekler ayrılır. Yenilenilir. Ben henüz yapmadım. bakalım ne zaman güneş göreceğiz ki tamam şimdi zamanı diyelim.
    Ellerine sağlık. Kuzu bayılmıştır bu güzelliğe. Afiyetler olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. Canım maşallah bahar temizliği bitmiş ben kısmetse Mayıs başı yapıcam.Börek
    ve sunum harika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ahh fincan ve tabakların beni hasta ediyor..
    :)
    Şeri'm..çok özledim seni..
    Çok özledim..Benim işlerim de Allah'a çok çok şükür nihayete erdi..sanırım telaşımın devamı gelmeyecek sadece tebrik etmeye gelen misafirlerimin telaşı olacak ama o da güzel bir telaştır..
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  8. Bayılırım ıspanaklı böreğe. Kuzucuğa afiyet balşeker olsun. senin de ellerine sağlık olsun kraliçem. Kendine iyi bak, kucak dolusu sevgiler. Çok çok öptüm.

    YanıtlaSil
  9. ohhh....
    misslerr gibii temizlikk koktuu desene şerinin malikanesindee:)
    darısı bizleree balımm:)
    o böreğinden bir ısırıkta benim için all tatlımm,ellerin dert görmesinn..
    miss kokulu günlere..
    öpüyor seni kekiğinn..
    muhabbetle..
    .)

    YanıtlaSil
  10. afiyet bal olsun ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  11. Böreğin nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık, imrendim bahar temizliğini bitirmene darısı başıma inşallah.
    Kuzuya da sana da afiyet olsun:)

    YanıtlaSil