12 Haziran 2013 Çarşamba

Dr.Oetker Saray Lokması...

Geçtiğimiz aylarda gün bana yetmiyor diyerek hayıflanıyordum.
Ama,yaz günlerine kavuştuğumuz andan beri, günler uzanıdığı için bir çok şeye vakit bulabiliyorum artık çok şükür.
Sırada bekleyen kitaplarımı okuyabiliyorum.Ayşe Kulin'den DÖNÜŞ'ü okuyorum şuan ve okumayı seven siz şekerlere mutlaka tavsiye ediyorum.
Sırada bekleyen işler bitebiliyor ardından,kahve molası verip nakış bile işleyebiliyorum,
ve mutlu oluyorum geceyi bitirirken...yarım kalan düşüncelerimi ve işlerimi bitirebilmenin edasıyla...


gelelim Saray Lokmasına...
şerbetli tatlılar vazgeçilmezim diyorsanız şiddetle önerir şeri'niz...
 Liman'a inerken orda ki pastaneciler sezon açıldığı zaman aralıklı aylar da sürekli yapar ve satarlar.
Eşsiz kokusu buram buram kaplar beldemizi...denizden gelen esintiyle karışıp harmanlanır...
Evde hazırlamak ise çok zahmetli gelir,korkardım tutturamamaktan...
D.R Oetker...yetişti her zaman ki gibi imdadıma...


malzemelerimize gelince...

1 paket D.R.Oetker saray lokması toz karışımı
3 yemek kaşığı sıvıyağ,3,5 çay bardağı su...
paket karışımın içerisinde mayamız mevcut. Tarifine uygun bir şekilde hamuru hazırlayıp 40 dak.kadar uyku moduna alıyoruz.
Hamurun kabarmasını beklerken,
şerbeti için,3,5 su bardağı toz şekerle 2,5 su bardağı suyu kaynatıp bir-iki damla limon suyu damlatıyoruz,bir süre daha kaynatıp soğumaya alıyoruz.
Derin bir kızartma tenceresine sıvıyağ doldurup ısıtıyoruz.
Kabaran hamurumuzdan çay kaşığını bir kasede hazır beklettiğimiz sıvıyağa batırarak ıslatıp hamurdan parçalar alıp kızgın yağa yavaşça bırakıyoruz.Hafifçe kızartıyoruz.
Kızaran lokmalarımızı fazla yağını alabilmek için derince bir kaba peçete serip alıyoruz.İşlemi tamamladıktan sonra soğuyan hamurları tekrar kızgın yağa atıp yine hafifçe kızartıyoruz.Şerbetin içine atıp bir kaç dakika bekletiyoruz.
Yoğun şerbetli seviyorsanız daha fazla bekletmeniz gerekiyor.
Sonrası mı?
Hoppp afiyetle mideye gönderiyoruz.Siz istemeseniz bile parmaklarınız durmuyor,hemen kaçırıyor bir kaç tane:)

teşekkürler DR.OETKER.

hepinize kucak dolusu,
sevgilerimle,

Şeri...


4 yorum:

  1. Süper , süper süper.. Birde çıtır çıtırsa beklemeden yemek lazım.. Afiyetler olsun. Yarasın. sevgiler.:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık nefis görünüyor bende deneyeceğim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Bende alıp denmeliyim bu lokmayı,gerçekten tutturmak zor olyor:)
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  4. mmmmm tam benlik nefis canım eline sağlık:)))

    YanıtlaSil