23 Ekim 2010 Cumartesi

PATATESLİ MANTI

 Günlerdir Annemler de tadilat vardı.Mutfak baştan aşağı yıkıldı ve yenilendi.Çıkan işi tahmin edersiniz.Ben dolapları temizlerken Annem de sağolsun hemen bir hamur yoğurma işne girişti.Temizliği bıraktık başladık mantı bükmeye...

Allahtan patatesli dediğimi hatırlıyorum içimden,neden çünki etli mantıya göre hamurlar daha büyük kareler halinde kesiliyor.Kayseri de etli mantı kadar olmasa da patatesli mantı da oldukça sık yapılır.Malum bizim evlerde de...


Gelelim yapılışışına...

5 adet patates(haşlanmış)
1orta boy kuru soğan
Bir tutam tuz,kırmızı toz biber,
Bir kaç tutam reyhan

Sos için...
Sarımsaklı yoğurt.1kaşık domates salçası,1kaşık biber salçası.1kaşık tereyağ.

Hamurumuz için...
1yumurta,bir tutam tuz,ılık su ve un(2beze için 5su bardağı un yeterli olmakta)

Hamurumuzu sert bir kıvamda yoğuralım.2bezeye ayırıp,bezemizi ince bir şekilde unla açalım.
Kiprit kutusundan biraz daha küçük bir boyutta karelere keselim.

Haşladığımız patateslerimizin içine önce soğanı incecik doğrayalım.Baharatlarımızı ve tuzumuzu ilave edip,kestiğimiz hamurlarımızın içine yerleştirelim.Ve muska şeklinde kapatalım.

Büyükçe bir tencerede kaynattığımız suya bolca tuz atıp mantılarımızı kaynatalım.

Piştikten sonra,üzerine hazırladığımız sarımsaklı yoğurt ve tereyağda kavurduğumuz salçalarımızı birazcık sulandırıp,ilave edelim.

Afiyetler olsun...

Güzel,keyifli bir pazar günü diliyorum.




Bu arada Sevgili Arkadaşım ÖZLEM...Yeşil mutfaktan tarifler arkadaşım,bu güzel ödülü bana da layık görmüş.Mim ve ödül sevmiyorum aslında ama,hem yeni sayfamın ilklerinden oluşu,hem de Özlem arkadaşımı çok sevdiğim için kabul ediyorum.Canım benim,çok mutlu oldum.
Ve benimde 15 arkadaşımı ödüllendiriyorum.











 


15 yorum:

  1. Es-Selam gülüm.
    Anneciğinin mutfağı hayırlı olsun cici mi cici,lezzetli günlerde kullansın inşaAllah!
    Mantınız da nefis olmuş hani ;)
    Ellerinize sağlık..
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. sayfamda seni bekleyen ödülüm var gelip alır ve kabul edersen çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
  3. Pepela selam canım benim,
    Çok teşekkür ediyorum,anneme ileteceğim.

    Sevgilerimle...

    Özlem,arkadaşım.Çok incesin.Yüreğine sağlık.

    Aldım,kabul ettim.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. :)
    Gülüm ihya ettin beni,kocaman yüreğinden öper,gönül dolusu şükranlarımı iletirim.
    Hediyeleşmek,kalpleri yumuşatır,gönülden gönle köprü kurar her daim.
    Aldım,sakladım ben de içimde..

    YanıtlaSil
  5. bu patatesli mantıyı çok duydum ama hiç denemedim tavuklu, nohutlu bile yapılıyormuş
    anneciğinin ellerine sağlık .
    canım benim mim için çok teşekkürler yayınlamasam bana kırılmazsın inş.Ama bilki yüreğimin taaa içine koydum. (sayfamın sağ tarafına bir gifle belirtmiştim kusuruma bakma olurmu)
    kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler canım,en kısa zamanda yayınlayacağım...
    bu arada patatesli mantınız çok hoş görünüyo,anneciğininde seninde ellerine sağlık..
    sevgiler,selamlar.

    YanıtlaSil
  7. Tebrikler canım.Kahvemi keyifle yudumladım.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  8. Canım tesekkur ettım! Sevgıler yuregımden, guzel bır haftasonu gecırmen dılegıyle,

    YanıtlaSil
  9. geçmişler olsun evdeki tadilat içinde yaşarken çook zor oluyor sinirleri çok yıpratıyor.. patatesli mantıda özel bir lezzet annenizin ellerine sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Cok tesekkür ederim. Böyle güzel insanlardan dostluk ödülleri almak beni gururlandiriyor. bu arada manti ilgimi cekti. Etlisinden daha lezzetlidir, ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. canım mantı süper ellerine sağlık. ödülü aldım yayınladım.çokk teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. canım ödülümü kabul ettiğin için çok teşekkürler. patatesli mantıyı çok severim benim yerimede 1 tabak yer misin.:)

    YanıtlaSil
  13. Öncelikle değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Böyle zamanda dostlarının desteğini görmesi insanı gerçekten mutlu ediyor. Tarifinizi bizde genellikle yoğurtsuz yapıp soslayıp yeriz bu yemeği annem yıllar önce babamın öğretmenlik yıllarında çerkezlerden öğrenmiş ve bizdeki adı da çerkez mantısı olarak kaldı. Elinize sağlık.. Görüşmek üzere sevgiler bırakıyorum..

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık,nefis olur bilirim,tereyağlı,pulbiberli,sarımsaklı yoğurtlu bayılırım,yarın ben de yapacağım,uzun zamandır yapmadığımı farkettim,özlemişim,bu arada hayırlı olsun yeni adresin,sevgiler

    YanıtlaSil