26 Mayıs 2011 Perşembe

Başlıksız...

BİLARDO TOPLARI

Ayrıldığımız gündü.
Mutfaktaydık, buzdolabının yanında, kapısı açıktı, herşey bambaşka
görünüyordu yüzüne vuran o soğuk ışıkta
"Biliyor musun " dedin. "Sen neye benziyorsun biliyor musun?"
Epeydir aradığın bir şeyi bulmuş olmanın hem sevinç, hem keder veren
gizli bir an için bulandırmıştı yüzündeki tedirginliği, kırgınlığı.
Sis ışığa çıkmıştı. Sonra yavaşça çevirip başını yüzüme baktın kuyuya düşmeye
benzeyen derin bir korkuyla.
"Neye?" dedim,yan yanayken yaşadığımız ayrılığın adını sorar
gibi,"Neye?"
"Bilardo toplarına."
"Neden?" dedim.
"Yazgını hep başkalarının ıstakalarının insafına bırakıyorsun da
ondan..."
Bir uçurum gibi derinleşen sessizlik o an başlamıştı bile bizi
birbirimizden uzaklaştırmaya.
Beni terk etmeden önce yaptığın son konuşma oldu bu.
Sonra iki arkadaşım geldi,birinin omzunda ağladım,hangisiydi
şimdi
hatırlamıyorum. Sonra birlikte başka bir kente gittik,anlarsın ayrılığın
ilk
günlerinde o eve katlanamazdım, sonra ben başka aşklara, sonra başka
evlerin
duvarlarına başka takvimler aştım
Şimdi ne zaman birinden ayrılsam ıstakaların sesi patlıyor
kulaklarımda
ardından bilardo topları
dağılıyor dört bir yana
Seni hatırlıyorum o soğuk ışıkta bir daha
bir daha
bir daha


Murathan Mungan


Bilmediğiniz kelimelerin altını çizin derdi ,öğretmenim.
Bunca yıl, bunca yol, bunca hayat ve kitaptan sonra
Bütün kelimelerin altını çiziyorum..
-Öğretmenim ,artık izin istiyorum...

Murathan Mungan


Güzel birgün sizinle olsun...




SEVGİLERİMLE...

4 yorum:

  1. !!! Canim benim.... Senin icin de güzel bir gün olsun... Bak koptum ben simdi... Baska birsey de demiyor, simdi tanistigim bu siiri kopyaliyorum... Seni seviyorum arkadasimmm....

    YanıtlaSil
  2. Merhaba canım bu harika paylaşım için teşekkür ederim sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Tatlı ballı kraliçem, mimi cevapladım :) Seni çok çok öpüyorum. Sevgiler kucak dolusu.

    YanıtlaSil
  4. Ohhh, ictigin kahve kokusu burnuma kadar geldi... Sagol canim benim... Dünkü yorumunla o kadar duygulandim ki, mutluluktan gözpinarlarimdan iki damla yas süzüldü... Ben de sasirdim kendime... Bu nasil güzel, bu nasil simsicacik bir duygu diye... Seni görmedim, sesini duymadim ama seni cok iyi taniyorum icimde biryerlerde.... Canim benim....

    YanıtlaSil