14 Haziran 2011 Salı

Çakma Acıbadem...

Merhabalar...
Güzel geçen bir hafta sonuna yağmurlu bir Pazartesi ile merhaba dedik.Bugün ise hala serinliği hakim buralarda...
 Tamamen evdeki malzemelerle doğaçlama hazırladığım kurabiyelerimin tarifini vermek istiyorum.
Çakma Acıbadem dedim çünki,gerçekten acıbadem kurabiyesini andırıyordu tadı.




Malzemelerimiz,
250gr.margarin
1su bardağı buğday nişastası
1,5su bardağı esmer şeker
1su bardağı çekilmiş badem
1pk.vanilya ve 1pk.kabartma tozu
Alabildiği un.
Üzeri için,
1yumurta akı
Ve yaprak badem

Malzemelerimizi güzelce yoğuralım.Yumuşak bir hamur olmalı ama ele de yapışmamalı.İstediğimiz gibi şekil verip üzerine yumurta akını fırça ile güzelce sürelim ve yaprak bademlerimizle süsleyelim.
170derecede önceden ısıttığımız fırınımızda kızarana dek pişirelim.


11 yorum:

  1. ellerine sağlık bir önceki kurabiyelerin tadıda çok benziyordu. çok severim .

    canımmm çok öpüyorum,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. canım görüntüsüde acıbadem gibi olmuş,ellerine sağlık,şehvalime de afiyet olsun..
    sevgiler...
    İjlal..

    YanıtlaSil
  3. Buradaki serinlik senin oralardan geliyormuş demek :)
    Kurabiyelerin çok nefis gözüküyorlar canım,doğaçlama olmasına şaşırdım açıkçası :)
    Ben birebir tarif uygulayarak yapmama rağmen bazen tutturamıyorum :)
    Sen olayı aşmışsın,inşAllah birgün tadına bakmak nasip olur:)
    Ellerine,emeğine sağlık canım..
    Gönül dolusu muhabbetle..

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım... nefis olmuş görüntü klaşe olacak ama:) süper...
    sevgiler..
    yemek bir ask
    seval

    YanıtlaSil
  5. Canim benim, sen cok yasa emi, güldürdün beni... Cakma ha..::-D

    Ama cok güzel bir liste.. Eminim aynen olmustur.. Ellerine saglik...Deneyecegim... Kalpten sevgilerimle, yanaklarindan öptüm....

    YanıtlaSil
  6. harika gözüküyor.tadını bilmem ama görüntü gerçek anlamda acıbademe benziyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  7. Canımmm kendine haksızlık yapma bence çakma değil harika olmuş ellerine sağlık sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Tatlı ballı kraliçem, nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Süper, çayımın yanına alıp şöyle bir keyif yapayım :) Afiyet bal şeker olsun tatlım. Çok çok öpüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. mmmm nefis nefıs nefıs
    gercekten cok nefıs gorunuyrolar

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık, çatlak görüntüsü süper olmuş:)

    YanıtlaSil
  11. Elinize saglık. Kurabiye Tabaga tabak kurabiyeye yakışıyor.
    Antalyada bu mevsimde iyi yagmur yagıyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil