12 Aralık 2011 Pazartesi

Sıcacık Peynirli Börek

Bu hafta sonu Sevgili misafirlerimiz Martine ve Roland akşam yemeğinde konuklarımızdı.
Onlar için hazırladığım yemekleri servis yapmaktan ne yazık ki resimleyemedim.
Bu güzelim börekleri ve masada bulunan vazgeçilmezlerim'den olan dolmalarımızı resimleyebildim ancak.

El açması olsaydı daha da bir güzel olacaktı aslında ama yetiştirememekten korktuğum için hazır yufkadan yaptım.

6adet yufka,3yumurta,1su bardağı süt,1,5su bardağı yoğurt,1su bardağı sıvıyağ,1paket kabartma tozu,
iç harcı için beyaz peynir,ince kıyım dereotu,maydanoz,üzeri için susam ve çörekotu,
Sosu çırpalım yağladığımız tepsiye yufkamızı tek kat serelim üzerine sosu sürelim,3kat bu işlemi yapalım 3kata peynirli harcı bolca dökelim.Kalan yufkaları da aynı şekilde tepsiye yayalım en üst kata da sosu sürelim,çörek otu ve susam ilave edelim.Önceden ısıttığımız fırınımızda kızarana dek pişirelim.



Yaprak sarmasının lezzeti başka ama lahana sarması da bir o kadar güzel benim için,çayın yanında bile afiyetle yenilebilir.
Tarif vermiyorum klasik lezzetlerden olduğu için,
afiyetler olsun.

sevgilerimle...

15 yorum:

  1. ellerine sağlık nefis görünüyorlar..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. börek çok güzel görünüyor canım ama lahana sarmasındada gözüm kaldı.ellerin sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Daha neler vardi kim bilir o sofrada :) Cok leziz gorunuyorlar...

    YanıtlaSil
  4. missler gibi bir sofra,sıcacık bir ev sahibi ve birbirinden leziz yemekler:)

    ellerine sağlık canım..
    bende çok sewerim lahana sarmasını:)
    böreklerden kaldıysa alsam bi tanecik:)
    yüreğine emeğine sağlık gönlü güzelim..
    öptümm...

    YanıtlaSil
  5. Börek baştan çıkarıcı görünüyor ama ah o sarmaaaaa, kahvaltıda bile yerim ben onu, bunu bana yapmayecektinnn nayıır nolamaaz...:)

    YanıtlaSil
  6. fatoş,
    teşekkürler ediyorum.
    en içten,
    sevgilerimle...


    sevda,
    aynen canım,keşke kalsaydı bir kaç tane diyorum şimdi:)
    sevgilerimle...


    canboğazdan,
    yayla çorbası,
    beyti kebap,zeytinyağlı yeşil fasülye,pilav ve etimek tatlısı vardı.
    :)teşekkürler ediyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. ayşegülüm,
    hep söylüyorum yüreğin çokk güzel,
    rabbim hep mutlu kılsın seni,

    öpüyorum,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. sedom,
    ben sana nıyamammm,sana da dolmalar börekler naparım:)
    bide,
    nöperim efenim.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. off off off

    bayılırım böreğe olsada yesem şimdi :)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık tatlım. Nefis görünüyorlar. Hepinize afiyet bal şeker olsun. Çok çok öpüyorum canım. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  11. tüh kaçırdık:) görüntüleri:) eminim ki her şey çok zarif işlenmiştir büyük ve ince zevkle.. ellerine sağlık canım sevgilerimle seval

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık Bitanem,bende severek yaparım arada. ama büyük oğluş anne hamur işleri yine azalsın evde deyip bugün koşu bandında başladı ter atmaya (Ayşe kızımdan uyarı gelmiş ohh iyi de olmuş ben deyince oralı olmamıştı:)))) )

    yalnız epeydir lahana sarmadığımı farkettim bu hafta aldırayım pazardan çok güzel göründü.
    dostlarınla nice muhabbetli sofralar canım

    YanıtlaSil
  13. blogunuzu yeni keşfettim ve izlemeye aldım görüşmek üzere sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Şericim; güzel bir tesadüf, bugün gittiğim gezmekte aynen bu börekten yedim, bol peynirli ve nefisti. Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  15. lahana sarması çok güzel görünüyor bende de yaprak sarması var ,ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil