16 Nisan 2013 Salı

içli açma kete...



Haftaya her ne kadar yağmurlu bir gün ile başlamış olsakta bugün itibariyle güneş ısıttı içimizi,ne yalan söyleyim yağmura aşığım resmen,tabiat ana tertemiz oldu,ağaçlar,yollar,dağlar,taşlar tozundan arındı,toprak mis gibi koktu...

hep söylerim 'beni bu havalar mahvetti'diye...
ne güzel dile getirir şair...


Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.

Orhan Veli...

gelelim açma ketemizin tarifine...
hamurunu açmak biraz zorlasa da ağızda dağılan tadını aldığınız da iyi ki uğraşmışım diyeceğiniz bir lezzet...




hamurumuz için...

1 bardak süt,1 kup sıvıyağ,1 yumurta ,1 paket toz maya,bir tutam tuz,alabildiği kadar un,

ara katlarını sürmek için 125 gr eritilmiş tereyağ

iç harcı için 3 yemek kaşığı un,2,5 yemek kaşığı tereyağ

üzerine,1 yumurta sarısı,susam ve çörek otu





yoğurma kabımıza unu alıp içerisine ılık sütü,yumurtayı,sıvıyağı,mayayı ve tuzu ekleyip yumuşacık ama ele yapışmayacak bir hamur elde edelim.30 dak.dinlendirelim
Bu arada iç harcımızı hazırlayalım.
tereyağ ile unu bir tavada güzelce kavuralım ama yanmamasına dikkat edelim.
Dinlenen hamurumuzu 3 eşit parçaya bölelim.Ve tek tek yufka büyüklüğünde açalım.Her kata erittiğimiz tereyağını sürelim.Kavurduğumuz unu içerisine dağıtalım. Rulo şeklinde katlayalım.Kare olacak şekilde keselim.5-10 dak.dinlendirelim.
Sonra bu işlemi 2 kere daha tekrarlayalım.Her seferinde ara katlara tereyağını sürüyoruz.
Kalori yönünden fazlaca biliyorum ama emin olun milföy hamuru gibi kat kat bir görüntü elde ediyoruz.
İşlem bittikten sonra yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize alıp yumurta sarısını sürelim,susam,çörek otu ile süsleyip kızarana dek pişirelim.
Umarım anlatabilmişimdir:)

hepinize güzel,keyifli bir gün dileyip kaçıyorum,

sevgilerimle,

şeri...


6 yorum:

  1. canısıı...!!bundan yap bana olur mu sana gelinncee..;)
    ellerine sağlıkk gülüm..
    sıcacık sesin öyle iyi geldi ki..:)
    teşekkür eder,sarar sarmalarımm senii..;)

    YanıtlaSil
  2. Beni de bu havalar mahvetti Sericigim.... Bogazlarim agriyor..::)) Bizde günes acsa da ara sira sicaklik hep 5 derece civarinda,,, Beni bu havalar mahvetti... Acep birtanecik senin yaptigin su sahane ketelerden yesem, gecermi ki,,:) Seni seviyorum arkadasim...

    YanıtlaSil
  3. ŞİİRDE MÜZİKTE ÖYLE GÜZELKİ TARİFİ ES GEÇTİM RESMEN ,HERHALİNDEN LEZZETLİ OLDUĞU BELLİELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  4. oyyyy hangi birine yorum yazsam kiiii:)))her tarif birbirinden nefisss
    ellerine sağlık canım
    öperim

    YanıtlaSil
  5. Arka arkaya hamurişi tarifleri ne iyi olmuş. Özellikle bu tam benim damağıma göre :)

    YanıtlaSil