18 Nisan 2013 Perşembe

Mahlepli Poaça...


Sevgili Muhâfızım! Beni, ilgilendirmeyen işe karışmaktan... Değiştirmeye güç yetiremeyeceğim meseleye kafa yormaktan… Kendi kapım pisken, başkalarının kapısının pisliğine takılmaktan… Bünyesi nice mikropla hasta ve dertliyken, doktorluk iddiâsında bulunmaktan… “Sadece işittiği” hususlar için “biliyorum” demekten… Sağdan soldan duydukları ile fetvâ vermekten… İlmi ve hilmi israf etmekten… Boyumu aşan mevzûlarda, gevezelik yapmaktan  koru… Edebe yol olmayan yaşmaktan… Nefsim dururken, başka bir düşmanla savaşmaktan… Ve şerlilerin şer tuzağına düşmekten Sana sığınırım… Dışı içine kaçmaktan, içi dışına çıkmaktan, haktan sapıp hataya koşmaktan koru beni..

Sevgili Yaratıcım! Beni, var ettiğin o ezel yurduna, tertemiz geri döndür… Bu dünyaya gelişim pek mâceralı, büyümem pek meşakkatli olmuş… Anamı ve babamı cennet bahçende gezdir… Gidişimi kolay eyle… Akıl yaşta değil, başta diyorlar, başıma akıl nasip eyle… Hakikatte aklın ne yaşta, ne de başta olmadığını… Fakat aklın ille de yanışta olduğunu fark ettir. “Aklını yaşında sanan büyüyememiş ihtiyar” olmaktan Sana sığınırım. “Aklı, baş olmakta sanan büyükbaş” olmaktan da koru beni... Hakkımda her ne murâd etmişsen, beni ondan râzı kıl da, şikâyet edip duran bedbahtlardan olmayayım.

Sevgili Lûtfedicim! Özellikle ağzımın içinde, inci taneleri gibi pırıl pırıl durmakta olan, hani şu yeri; üstte, önde ve ortada olan iki dişim için, Sana şükredemezken, beni “Sana hakkıyla şükrettiğini zannetme” gafletinden uzak tut. O iki diş olmasaydı, ne insanların alaycı bakışlarından kurtulabilir, ne doğru düzgün yemek yiyebilir, ne de böyle düzgün konuşabilirdim. Ama ne olur, iki inci tanesi dişin kulu etme de beni, onlar sebebiyle kibir çamuruna batıp, deryadan ayrı kalmayayım… Karşıma, beni onlar olmadan da sevebilecek, takıntısız ve yüce ruhlu insanlar  çıkar… Kabuğa değil, öze âşık güzel kullarının arkadaşlığıyla, lutuflarına lutuf ekle… İkram ettiğin iki dişimle ilgili istediklerimi, yardımınla üstesinden geleceğim, herhangi iki işim için de istiyorum, lutfeyle.

Sevgili Sınayıcım! Karşıma çıkardığın imtihanlar hakkında, hüsn-i zan beslemeyi ve onların her birini, sadece benim hayrıma yarattığını düşünmeyi… Çirkin bakarak güzellikleri karalayanlardan değil, güzel bakarak pislikleri paklayanlardan olabilmeyi bana nasip et...

Sevgili Merhametlim! Bana bir ''ben'' lutfet ki kendine hayrı  olsun. Ve o ''ben'' ' e lutfet de ömrünce hayra koşsun.. Yok , zerrece şüphem yok. Sen bana sevdalısın! Bunca kusuruma karşın, böylesine akıl almaz bir cömerlik ve şefkat sergileyişini, başka neyle açıklayabilirim? Kaldı ki Sen'in tutumunu açıklamaya sanki gücüm mü var? Nicedir vefaya dönüşemeyen tavrım için... Nicedir sevdana karşılık vermeye güç yettirememiş gönlüm için beni affet...

Neslihan Nur Türk

Mahlepli Poaça




biraz önce dostum PEPELA'yı,ziyarete gittim,aceba bir ses,bir soluk var mı diye?Lakin hala hiç bir kıpırtı yok,
ve ana sayfadaki bu güzel yazı ile karşılaştım yine,her okuduğumda tesir-i bambaşka benim için...

Neslihan Türk'ün bu muhteşem satırlarından sonra,başka söze ne hacet!demiş kelebeğim,çok da doğru söylemiş,öyle değil mi?
içinizden görüşen biri ya da birileri var mı bilmiyorum PEPELA ile,şayet var ise,lütfen beni de bilgilendirirseniz çok mutlu olurum :)

gelelim mis gibi mahlep kokan poaçalarımıza...

malzemelerimiz;2 su bardağı yoğurt,1 su bardağı sıvıyağ,1 tatlı kaşığı toz şeker,1tatlı kaşığı mahlep,1 tatlı kaşığı tuz,1 paket kabartma tozu,alabildiği un,

İç harcı için;krem peynir ya da  beyaz peynir,
üzeri için,1 yumurta sarısı,1 su bardağı galeta unu



hamurumuz için un hariç bütün malzemeleri ekleyip yavaş yavaş unu ilave ederek yoğuralım.Ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde etmeliyiz.
20-25 dak.dinlendirelim.Daha sonra cevizden biraz daha büyük bezeler alalım ve elimizde şekillendirerek krem peynirimizden bir tatlı kaşığı koyarak yuvarlayalım.Önce yumurta sarısına sonra galeta ununa bulayıp bıçakla hafif bastırarak çarpı şeklinde kesik atalım,yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize dizelim.180 derece de ısıttığımız fırınımız da kızarana dek pişirelim.

Afiyet,şifa olsun...

hepinize hayırlı cumalar diliyorum.

su misali akıyor günler...

sevgilerimle,
şeri...

13 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Mahlebi pek sevmesemde. Bu poğaça anne poğaçalarımıza benziyor. denemeyi isterim. Afiyetle. sizede hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldiniz,
    hafif aroması hissediliyor zaten ama ayrı bir lezzet veriyor mahlep,tavsiye ediyorum,
    teşekkürler,

    şeri...

    YanıtlaSil
  3. Bende bakıyoruma rada ama malesef hiç ses yok,umarım iyidir ve herşey yolundadır.

    Canım poğaçaların nefiss görünüyorlar.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melihacım,
      umarım iyidir,ama çok merak ediyorum,çok uzun zaman oldu çünkü,?

      teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. Seri'm..dua o kadar muhtesem ki..acaba oturup yazsam mi diye dusundum..sanirim yazacagim..
    Rabbim niyazlarimizdan hayirlilarini yazsin kaderimize..
    Tarifinse her zamanki gibi,sahane gorunuyor canim..
    Hayirli cumalar,hayirli sabahlar..

    Bolca sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımsın,

      sevgiler benden size,

      kuzulara,

      öperimmm

      Sil
  5. Mahlep kokusuna bayılanlardanım.. Nasıl güzel olmuş şekilleri, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel kokar öyle değil mi?misss gibi,

      teşekkürler

      sevgilerimle...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, poğaçaya mahlebi bende çok yakıştırırım.
    Ne hoş bir dua, hepimizin ihtiyacı olan türden, gönlünüze sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum,

      rabbim kabul etsin bütün dualarımızı,

      sevgiler benden size...

      Sil
  7. Ohhhhh döktürmüş yine arkadaşım ellerine sağlık,özlemişim marifetlerini...Dua da harikaymış insanın hayattan beklentileri ancak bukadar güzel ifade edilebilinir...Amin diyorum cümlemize:..

    YanıtlaSil
  8. Çıtır çıtır sıcak yemeye bayılıyorum.Nefis görünüyor:)Blogunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzeetlerle ilgili paylasım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. rabbim gönülden edilen tüm duları kabul buyursun gülümm..
    pepela,mız kelebeğimizz,,,,inanıyorum bir gün dönecek..
    mahlep kokulu mutfağınaa misafir olasm geldi kii..;)
    ellerine sağlık kuzumm.
    sarıldımm...sıkı sıkı..

    YanıtlaSil